ترمز ماشین

ترمز ماشین

یکی از خطرناک ترین و ترسناک ترین مشکلاتی که حین رانندگی ممکن است با آن مواجه شوید، بریدن ترمز اتومبیل است. در لحظه بریدن ترمز خودرو تصمیم گیری درست به شدت سخت میشود. ما در این مطلب میخواهیم راهکارهایی را به شما پیشنهاد دهیم تا بتوانید در هنگام بروز این حادثه بهترین عملکرد را برای توقف اتومبیل خود داشته باشید.

 

1. به اعصاب خود مسلط باشید و استرس خود را کنترل کنید. از انجام حرکات مارپیچ و اضافی خودداری کرده و سعی کنید به سرعت فرمان را نچرخانید. چراکه این موضوع سبب بروز مشکلات و خطرات بیشتری میگردد.

2. پای خود را از روی پدال گاز برداشته و دیگر آن را فشار ندهید. توجه داشته باشید که اگر کروز دارید، لطفا به سرعت آن را قطع نمایید.

3. پدال ترمز خود را بررسی کنید. دو حالت کلی در تست پدال ترمز وجود دارد:

  • پدال ترمز بسیار نرم باشد: نرمی پدال نشان از کاستی روغن ترمز اتومبیل داردو یا اینکه سیلندر اصلی یا متصل به آن، خراب شده باشد. با چند ضربه و فشار دادن ترمز شاید بتوانید کنترل اتومبیل خود را در دست بگیرید.
  • پدال ترمز سفت باشد: اگر پدال ترمز سفت باشد به این معنی است که ممکن است چیزی در زیر پدال گیر کرده باشد. بنابراین از سرنشینان بخواهید تا با چراغ روشنی زیر پای شما را نگاه کنند.

4. به صورت متداوم و پشت سر هم پدال ترمز را فشار دهید تا مقدار فشاری را که لازم است اتومبیل متوقف شود، فراهم آورید. حتی اگر سیستم ترمز شما از نوع ABS باشد.

5.  دنده معکوس را هرگز فراموش نکنید. زمانی که اتومبیل شما سرعت بالایی دارد، پس از کمی حرکت از سرعت خودرو کاسته میشود. در این هنگام از دنده 5 به 4 و پس از چند کیلومتر از دنده 4 به 3 دنده معکوس بکشید. هیچگاه از دنده 4 به دنده 1 نیایید زیرا باعث می شود کنترل خودرو را از دست بدهید.

6. ترمز دستی اتومبیل خود را به آرامی و کم کم بکشید. این عمل را به صورت یکجا انجام ندهید چراکه ممکن است چرخ های عقب خودرو قفل شود. این عامل کنترل کردن اتومبیل را سخت می کند. اگر متوجه شدید که چرخ های عقب قفل کرده اند کمی ترمز دستی را رها کنید تا چرخ ها حرکت کنند.

7. تحت هیچ شرایطی راننده نباید از جاده و مسیر خود چشم بردارد. از موانع خطرناک و ترافیک های سنگین دوری کنید.

8. به وسیله سیستم های خطر، دیگر رانندگان را از حادثه پیش آمده مطلع کنید. به عنوان مثال چراغ های خطر رو روشن کنید، پشت سر هم بوق بزنید، از نور بالا استفاده کنید و یا شیشه ها را پایین داده و با ایجاد سر و صدا سعی کنید به عابران پیاده هشدار دهید.

9. از اصطکاک جاده به شدت بهره بگیرید. با چرخاندن آرام فرمان اتومبیل به سمت راست و چپ، سعی کنید از سرعت خود بکاهید.

10. تا میتوانید از پستی و بلندی های جاده استفاده کنید. سرعت گیرها، دست اندازها و حاشیه جاده میتوانند در کاهش سرعت خودرو موثر باشند.

موتور سیکلت گونه ای از وسیله نقلیه است که به صورت های دو، سه و چهار چرخ ساخته می شود. اولین موتور سیکلت در سال 1885 در اشتوتگارت توسط گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ، مخترعین آلمانی، ساخته شد.

 

اجزای تشکیل دهنده موتور سیکلت

موتور، سیلندر، سر سیلندر، اگزوز، صحفه کلاچ، زین، باک بنزین، رادیاتور آب یا روغن و شاسی.

 

انواع موتور سیکلت

به طور کلی موتور سیکلت ها به 6 دسته طبقه بندی می گردند:

  1. موتور سیکلت های جاده رو

این گروه از موتور سیکلت ها مناسب برای جاده های آسفالتی و هموار بوده و بیشترین تعداد مصرف کننده در بین سایر گروه های موتور سیکلت را دارد. حجم این نوع از موتورها معمولا از 125 سی سی است و حداکثر سرعتی که برای اینگونه موتورها طراحی شده است، 120 الی 200 کیلومتر بر ساعت میباشد.

موتور سیکلت های جاده رو به انواع مختلفی تقسیم میگردند:

  • موتور سیکلت های کروز یا تفریحی
  • موتور سیکلت های مسابقه ای
  • موتور سیکلت های مسافرتی
  • موتور سیکلت های استاندارد یا شهری

 

  1. موتور سیکلت های فراجاده ای یا آفرود

همان طور که از اسم این گونه از موتور سیکلت ها پیداست، موتورهای فرا جاده ای یا آفرود برای جاده های ناهموار و غیر آسفالت طراحی شده و استفاده اصلی آنها برای مکان های برون شهری مانند کویر، بیابان و مسیرهای پوشیده از درخت میباشد. مکان هایی که مهمترین مشخصه آنها پستی و بلندی، ناهمواری، باتلاق، صخره و تپه فراوان است.

موتور سیکلت های فرا جاده ای خود به 4 دسته تقسیم میشوند:

  • موتور کراس
  • موتور سیکلت های دو منظوره
  • موتور سیکلت های رالی
  • موتور سیکلت های تریال

 

  1. اسکوترها

این گونه از موتور سیکلت ها برای جاده های صاف و هموار طراحی شده اند. بارزترین مشخصه  این اسکوترها، چرخ های کوچک و بدنه اسپرت آنهاست. به طور معمول سیستم ترمز جلو ای موتور دیسکی و سیتم ترمز عقب آن از نوع لنتی است که هر دوی آنها با اهرم دستی کار میکنند و همین امر سبب میشود که رانندگی با آنها سهل و آسان باشد. در کشور های اروپایی بیشتر خانم ها و جوانان طرفدار این نوع از موتور سیکلت ها میباشند.

 

  1. موتورهای گازی

موتورهای گازی را میتوان ترکیبی از موتور سیکلت و دوچرخه دانست که معمولا برای تقویت نیروی موتور نیز از پدال هایی مانند دوچرخه در آن استفاده میشود. این گونه از موتورها بدون گیربکس کار میکنند. به این معنی که سیستم انتقال نیروی آنها بدون دنده میباشد. این موتورها کاربرد درون شهری داشته و بیشتر مناسب برای مسافت های کوتاه هستند.

 

  1. موتور سکلت های کوچک یا مینی

از مشخصه های موتور سیکلت های مینی میتوان به چرخ های کوچک، فاصله کم بین دو چرخ و ارتفاع کم زین اشاره کرد. کاربری این نوع از موتور سیکلت ها برای مصارف درون شهری است و بیشتر مناسب نوجوانان میباشد. چرا که جنبه تفریحی و آموزشی دارد. این موتور بدون روشنایی، استارت برقی و تجهیزات اضافی بوده و برای استفاده از آن نیازی به داشتن گواهینامه نیست. لذا لازم به ذکر است که اینگونه از موتورها مجاز به حرکت در جاده ها و بزرگراه ها نیستند.

 

  1. موتور سیکلت های همه جا رو (A.T.V)

نام گذاری این موتور سیکلت ها به این علت است که میتوانند در همه مکان های ناهموار و سنگلاخ و در هر شرایط آب و هوایی از آنها استفاده کرد. موتورهای همه جا رو به دلیل نحوه طراحی، شکل ظاهری و فنر بندی خاصی که دارند قادر هستند در مناطق کوهستانی، جنگلی، صحراها و ساحل دریا حرکت کنند.

 

 

 

یکی از تولیدات مجموعه صنعتی ترمز ماشین، باند پژو 206 گیربکس اتومات است. این نوع باند همچنین قابل استفاده در سایر خودرو های گیربکس اتومات می باشد.

 

کلاچ به عنوان اولین قطعه در مسیر سیستم انتقال قدرت می باشد. در واقع کلاچ ارتباط بین موتور و دنده را قطع و وصل می کند. ترمز ماشین به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکننده های انواع لنت ترمز و لنت کلاچ اعلام میدارد که آمادگی پذیرش سفارش انواع صحفه کلاچ موتورسیکلت را دارد.

امروزه یکی از پرکاربرد و پرمصرف ترین وسایل نقلیه در کشور، موتورسیکلت ها هستند. به همین علت مجموعه صنعتی ترمز ماشین، تولید انواع لنت ترمز موتور سیکلت را در کارخانه خود لحاظ کرده است تا علاوه بر تکمیل سبد کالایی خود، نیاز جامعه را برطرف نماید.

لنت ترمز پرس های صنعتی، با توجه به شکل ظاهر و ابعاد به انواع مختلفی تقسیم می شوند. از نظر شکل ظاهر می توان به لنت های تخم مرغی، دو قلو( گلابی)، گرد ساده و گرد شکسته، ذوزنقه و بیضی اشاره کرد. با توجه به نوع کارکرد این نوع از لنت ها، استفاده از یک لنت با کیفیت، از اولیت های هر مصرف کننده می باشد. لنتی که علاوه بر ترمز گیری فوق العاده، بدون صدا بوده و آلاینده های محیطی ایجاد ننماید. کارخانه تولیدی صنعتی ترمز ماشین این افتخار را دارد که انواع سایز های مورد نیاز مصرف کننده را در کمترین زمان با برترین کیفیت در اختیار شما قرار دهد. شایان ذکر است که تمامی ابعاد لنت، با ضخامت مورد نیاز مشتری تولید شده و هیچگونه محدودیتی در ضمینه ضخامت لنت ها وجود ندارد.

 

لنت تخم مرغی پرس های وارونژ، ارفورت و استانکو 800 و 500 تن با سایز های 50*157*257 و 50*145*255

 

 

لنت تخم مرغی پرس های وارونژ، ارفورت و استانکو 800 و 500 تن با سایز

 

لنت پرس ذوزنقه ای

صنایع کشاورزی، از جمله صنایع پر مصرف در ضمینه انواع لنت ترمز و لنت کلاچ می باشند که از انواع تراکتور تا انواع ماشین آلات دروگر را شامل می شوند. لنت های مورد مصرف این صنعت شامل لنت های خشک (لنت هایی که برای کار در روغن طراحی نشده اند) و لنت های روغنی (لنت هایی که اختصاصا برای کار در روغن تولید شده و انحصار تولید آنها در اختیار کارخانه تولیدی صنعتی ترمز ماشین می باشد که تحت عنوان لنت های گرافیتی نیز شناخته می شوند) می باشد.

 

لنت دروگر 602

 

لنت دستگاه سیب زمینی کن (خورشیدی) در ابعاد 12*170

لنت وینچ 122 قابل مصرف برای محیط هایی با دما و فشار بالا و روغنی است. شرکت تولیدی صنعتی ترمز ماشین با افتخار اعلام می دارد که آماده پذیرش هرنوع سفارش برای انواع وینچ می باشد.

 

وینچ ابعاد 1*70*122 دو طرفه

گونه ای از لنت های گرافیتی، لنت ترمز وینچ می باشد. این نوع وینچ ها معمولا برای انواع جرثقیل های صنعتی به صورت سفارشی ساخته می شود. لنت ترمز وینچ در صنایعی مانند کارخانه های فولاد ، آجرسازی، خودروسازی، کشتیرانی و تولید انواع جرثقیل کاربرد دارد. مجموعه صنعتی ترمز ماشین به عنوان اولین تولید کننده این نوع وینچ ها در ایران، آماده اخذ سفارش برای تولید انواع وینچ در سایز ها و ابعاد گوناگون می باشد.

 

وینچ ابعاد 1*70*122 با ضخامت ورق 1 میلیمتر

 

وینچ با ابعاد 1*78*125 با ضخامت ورق 1 میلیمتر

 

وینچ با ابعاد 1*125*220 با ضخامت ورق 2 میلیمتر

 

وبنچ با ابعاد 1*200 توپُر

 

 

راهسازی به عملیاتی اطلاق می شود که برای ایجاد یک جاده بر روی زمین بین دو نقطه با عرض معین است و شامل بخش هایی مانند زیرسازی، روسازی، قرار دادن جدول و علائم راهنمایی و رانندگی در جاده می باشد.

در این بخش با انواع ماشین آلات و کاربرد هر یک از آنها به صورت مجزا آشنا می شویم.

 

تراکتورها

تراکتورها از مهمترین و کاربردی ترین ماشین آلات صنعت راهسازی و ساختمان سازی می باشند. وظیفه اصلی تراکتور به جلو راندن و کشیدن اقسام بار است. از ویژگی های تراکتور میتوان به این مورد اشاره کرد که بر روی آن انواع مختلفی از لوازم مکانیکی قابل نصب است. لوازمی مانند بیل مکانیکی، ریپرها، تیغه های بولدوزر و... .

تراکتورها معمولا دنده اتوماتیک بوده و از موتورهای دیزل که معمولا توربو شارژ هستند، نیرو می گیرند و همچنین تراکتورها به صورت کنترل هیدرولیک و دنده اتوماتیک می باشند.

تراکتورها به طور کلی به دو دسته تراکتور چرخ زنجیری و تراکتور چرخ لاستیکی تقسیم بندی می شوند.

 

تراکتور چرخ زنجیری: این تراکتورها انواع مختلفی دارند که بر حسب اندازه، وزن و قدرت طبقه بندی می شوند. وجود زنجیره ها باعث میشود که تراکتور بتواند در زمین هایی با مقاومت فشاری کم و قدرت کششی مناسب فعالیت داشته باشد.

 

تراکتور چرخ لاستیکی: دلیل اختراع این نوع تراکتور به خاطر سرعت بیشتر آن در کشیدن و هل دادن اسکریپرها و کارهای نظیر آن میباشد. این دستگاه در انواع دو چرخ و چهار چرخ وجود دارد.

 

بلدوزرها

به طور کلی بلدوزرها دارای موارد استفاده فراوانی هستند. این موارد عبارت اند از:

  1. صاف کردن زمین و پاک سازی آن از بوته ها و درختان
  2. ایجاد راه و جاده در کوهستان و زمین های سنگ لاخی
  3. جا به جا کردن توده خاک به صورت فشرده در حجم زیاد
  4. کمک به اسکریپرها
  5. تصحیح و پاکسازی مجدد بقایای ساختمانی
  6. پاکسازی گودال های کف معادن

 

بیل های مکانیکی

از اولین ماشن آلات مدرن ساختمانی تولید شده، میتوان به بیل های مکانی اشاره کرد. بیل های مکانیکی به طور کلی برای گودبرداری در خاک و بار کردن آن با کامیون به کار میرود. تمامی انواع بیل های مکانیکی قادر به گودبرداری در تمام انواع خاک ها به جز صخره سنگ ها بدون تخریب اولیه می باشند. از انواع بیل مکانیکی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بیل مکانیکی با جام معکوس
  2. بیل مکانیکی با سیستم کابلی
  3. بیل کششی
  4. جرثقیل

 

اسکریپر

اسکریپرها به ماشینی گفته می شود که عمل بارگیری و حمل و تخلیه مواد خاکی در مسافت های متوسط و زیاد را انجام می دهند. اسکریپرها به دو دسته موتور دار و بدون موتور تقسیم می گردند. امروزه از اسکریپرهای بدون موتور کمتر استفاده می شود. اغلب اسکریپرها به صورت تک محور بوده و تعادل ماشین و وزن بار آن توسط تراکتور متصل به آن حمل می شود. تراکتورهایی که این اسکریپرها را میکشند، ممکن است چرخ لاستیکی و چرخ زنجیری باشند.

امروزه به ندرت از اسکریپرهای چرخ زنجیری استفاده می شود. اسکریپرهایی که توسط تراکتور چرخ لاستیکی کشیده می شوند، عبارت اند از:

  1. سه محوری
  2. دو دیفرانسیل
  3. اسکریپرهای دارای بالابر
  4. فشاری-کششی
  5. تک موتوره دو محوره
  6. اسکریپرهای دو موتوره

 

لودرها

بدون شک لودرها از پرکاربردترین ماشین آلات در انجام کارهای ساختمانی و عمرانی هستند و به دلیل عملکرد و انعطاف پذیری که دارند، قادر به انجام بسیاری از کارها از قبیل ایجاد خاکریز، حفاری زیر زمین بناها، پر کردن خندق ها و... می باشند.

 

 

درباره ترمز ماشین

کارخانه تولیدی و صنعتی ترمز ماشین فعاليت خود را از سال 1350 آغاز و از سال 1357 بعد از تحقیقات مستمر، تولید آزمایشی خود را با پرس کردن لنت بر روی کفشک آغاز نمود.

تماس با ترمز ماشین

گالری تصاویر

آدرس ما

آدرس دفتر مرکزی: خیابان اکباتان، كوچه نفيسي، پاساژ توحيد، شماره 15

 

تلفن:  02133904509

          02133906326