صفحات اصطکاکی

یکی از بخش های به کار رفته در انواع ماشین ها، صفحات اصطکاکی هستند که در آنها از خاصیت اصطکاکی مواد به منظور انتقال یا تغییر جهت نیرو استفاده میشود. از جمله این قطعات لنت های ترمز و صفحات کلاچ میباشند.

تاریخچه ساخت اولین صفحه اصطکاکی به سال 1897 برمیگردد که توسط شخصی به نام هربرت ساخته شد.

 

ویژگی های صفحات اصطکاکی:

  • ظريب اصطكاك: به دلیل آنکه پایه و مبنای عملکرد صفحات اصطکاکی، اصطکاک است، مواد به کار برده شده در این قطعات باید دارای ضریب اصطکاک بالایی باشند.
  • نرخ سايش: موادی که برای تولید صفحات اصطکاکی استفاده میشوند باید در مقابل هر گونه خراش، کندگی و فرساشی حرارتی مقاوم باشند.
  • ضريب انتقال حرارت: یکی از ضروریات صفحات اصطکاکی، بالا بودن ضریب انتقال حرارت و ظرفیت گرمایی در این قطعات است، چرا که آنها انرژی مکانیکی را به انرژی حرارتی تبدیل میکنند. به همین ترتيب حرارت ايجاد شده توسط اصطكاك به راحتي به محيط اطراف منتقل و از آسيب رساندن به قطعات مجاور جلوگيري خواهد کرد.
  • پايداري اصطكاك: پايداري اصطكاك یعنی ثابت بودن ضريب اصطكاك در دماهاي بالا، رطوبت و سرعت هاي مختلف.
  • نويز و ارتعاش: یکی از مواردی که همواره مورد توجه بوده است، حذف یا کاهش نویز و ارتعاش حاصل از اصطکاک میباشد.
  • مقاومت به خوردگي: به دليل امكان عملكرد قطعات در محيط هاي خورنده يا مرطوب، اين ویژگی باید در انتخاب مواد مورد استفاده در صفحات اصطكاكي مورد توجه قرار گيرد.

 

کارخانه تولیدی و صنعتی ترمز ماشین به عنوان اولین و بزرگ ترین تولید کننده انواع لنت ترمز در ایران، آمادگی خود را برای تولید هر نوع صحفه اصطکاکی سفارشی اعلام میدارد.

 

خواندن 1504 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

درباره ترمز ماشین

کارخانه تولیدی و صنعتی ترمز ماشین فعاليت خود را از سال 1350 آغاز و از سال 1357 بعد از تحقیقات مستمر، تولید آزمایشی خود را با پرس کردن لنت بر روی کفشک آغاز نمود.

تماس با ترمز ماشین

گالری تصاویر

آدرس ما

آدرس دفتر مرکزی: خیابان اکباتان، كوچه نفيسي، پاساژ توحيد، شماره 15

 

تلفن:  02133904509

          02133906326